Bli experten som ska hjälpa andra att spara tid. Då kommer du ofta få frågan hur du hinner med allt?
Om du tex driver 2 företag och är inne nu i ditt 3 bolag som snart ska startas. Du kanske bloggar heltid och även jobbar med något annat också på sidan om. Du kanske dessutom har hunnit skrivit en bok som ska ges ut och är nu inne på min andra bok. Hur hinner jag med allt undrar folk?
Min bästa vän när det gäller att spara tid är att ha en almenacka. Där skriver du in alla dina möten som du har bokat in. Du skriver även in telefonmöten och brukar då vilja ha en exakt tid där jag ska prata med olika företag. Folk har heller inte den tiden att bara svara i telefon när som helst och prata på. Vissa personer kanske är mer intresserade av kläder för rullstolsburna än för att svara i telefon.
- Skriv upp alla dina möten i en almanacka. Ha en almanacka i din mobil.
- Skriv in dina telefonmöten
- Skriv upp allt som du bör göra när du vaknar på morgonen
- skriv upp allt som du bör göra varje kväll innan du lägger dig
- Ska du handla så skriv även upp allt som du ska handla.
- Använd en tidsrapportering
Du hinner då även meditera 1 timme varje morgon när du då vaknar annars fungerar inte folk. Du kommer då att styra din framtid genom mina meditationer och kan bestämma exakt vilka som ska kliva in i ditt liv och vilka händelser du vill ska ske. Kan låta märkligt i många öron, men att spara tid kan förändra ditt liv med 100 procent.